Tuesday, July 28, 2009

Berjinggo bersama rakan-rakan.



Minggu lepas saya dan rakan-rakan opis berjinggo sambil mengisi perut menikmati makanan yang dipromosikan oleh nabila (area batu feringi).


Tepat jam 815pm saya menyusuri anak tangga yg banyak sebelum ke kedai mamak maiden. Minuman vitagen perisa epal menjadi pilihan untuk mengalas perut yang sedang berkeroncong (time ni kawan sume x sampai lagi). Surat kabar yang masih bersisa di atas rak untuk mendapat perhatian pembeli menarik perhatian saya untuk dibaca. Satu persatu muka surat kabar saya jelajahi selesai membaca saya tinggalkan saja di situ. huwaahahha Bace jer bli x mau. Cukup sekadar ilmuan yng penting dibaca. Hihi sowy ek maiden saya dah abis baca =)


Sampai saja rakan2 seperjuanagn terus pedal kereta di tekan. Dalam 20 minit sampai ke tempat makanan yang diwar-warkan. Terus order chiken chop sos BBQ berserta air jus amra (org panggil kedondong) huwaaa memang heaven rasa jus ni dan makanan dia pun sedap. Cuma view dia kureng sikit sbb kedai makan ni berdekatan dgn kedai mkan non muslim so paham-paham jelah kat batu feringi salah satu destinasi yg menjadi tumpuan para pelancong asing dari serata tempat. Botol arak atas meja bersepah2 sampai brader kedai tu ckp klu nk ddk ddk kat meja ni. Kenapa?” yg ni meja cina ni meja melayu. Terdiam sekajap. Time ni sebaik xde kes lagi yg mabuk sampai tahap gaban. Klu x den and nabila bukak silatlah jawabnye hhahaahh…

Selesai je makan kami terus ke destinasi bajet. Emm tempat ni mmg sesuai sgt kepada sesiapa yang mencari barang berjenama tapi harge bleh tawar menawar. Kawan saya pesan klu nk letak harga barang yg beratusan ringgit letak harga yg plg minimum sekali area 40-45. Tapi ade gak sorang brader dr penang tawar harga baju sampai rm3. Dapat beb. (tp kn tgk barang lah). Cd cetak rompak mmg murah2 DVD pn area RM4 je sekeping. Mmg best klu bawak duit banyak tp saya hanya sekadar mencuci mata sahaja masih. Cuma terkenan kat spek mata hitam channel dalam rm35 nntlah klu lebih bajet bleh grab 1.

To sha, fairuz, bell thanks for the short trip =)

No comments: