Tuesday, October 13, 2009

~Selasa


Hari ini dalam perjalanan ku nyaris menyondol kete org . bukan saya yg salah auntie tu jln x tgk kanan ms melalui roundbord. huh sebaik cekap bawak kete ngee~~ mata kiri n kanan agaknya makin rabun. Bila drive waktu malam jer sure mcm x nmpk jer jalan ..emm kn tukar spek mata dah. Klu ikut bajet bln ni mmg x leh berbelanja dah. Dua hari ini shj dekat RM600 saya blanjakan..huh banyak tul.. Tp benda yg berfaedah lah wlpn 2 barang jer..huh. Selepas memutarkan setereng tanpa arah tujuan, terus ringan sahaja tgn ini membelok ke arah McD. Pesanan seperti biasa Double chess + air milo. Terus makanan di letakkan di atas meja sambil tangan mencapai kerusi yg berdekatan. Kadang2 melayan perasaan sorang2 di McD best gak. tgk bola free...suapan pertama dimulakan dgn bacaan doa mkn dan terus kentang goreng McD yg agak kedinginan sy sumbat ke dalm mulut. Sambil mengunyah mata hanya merenung disekeliling. Tidak sedar hanya bersendiriaan ketika itu. Tgn terus mencapai handphone no Bonda019 teru ke talian. Terubat rsnya rindu kat mak. Hanya sekadar bertanya kabar. tidak lp juga saya sampaikan kepada mak keputusan permohonan guru mara. Huh dengan hampa saya menyatakan saya tidak dapat dipanggil untuk temuduga, lantas mak hanya berkata " belum ada rezeki lagi tuk jadi cikgu tu, nanti cuba lagi." kata-kata mak sedikit sebanyak menenangkan hati ini kembali. lantas suapan yg entah keberapa kali terus ditujukan ke mulut. "Sampaikan salam untuk semua dan shukri sekali, sempat lagi mak meninggalkan pesanan". Talian dimatikan.

Suasana menjadi riuh kembali dari corong peti suara yg memainkan lagu-lagu terkini. kedengaran suara manusia bergurau senda bersama teman dan saya masih sendiri. Setelah selesai kunyahan yg terakhir, terus air milo yg masih bersisa di ambil dan pintu kereta dibuka. Lagu "Andai ku tahu" menarik minat sy untuk terus menghayati lirik ini dan sy terus terleka seketika.

No comments: