Tuesday, October 19, 2010

Siapa kata hati lelaki ni keras...?

Bismillahirahmanirahim..

huih lamanya saya tak mengupdate blog.
tulah sekejap ada sekajap lagi pula hilang tah kemana
eheheh mcm chips more pulak..

back to the point..
Sapa kata hati laki ni keras??? dan berego tinggi??
bagi saya tidak, stp manusia telah dianugerahkan dgn pelbgai perasaan
sedih, suka, duka gembira, dll..cukup sempurna ciptaanNYA..

Seawal pagi selepas solat subuh saya lihat suami bergegas ke bawah
Entah apa yang dikejarkan ..agak saya mungkin suami nak amik AlQuran di bawah.
Hampir 30minit saya lihat suami masih tidak naik-naik lagi,
terus saya bergegas ke bawah..

bilik gelap..(dalam hati merajuk ke suami saya ni)
Tp nk merajuk pasal apa pulak..

Kelam-kelam saya..
Saya lihat lampu di bahagian dapur terang. (lapar ke suami saya??)
Jam baru menunjukkan 645pagi..

terus saya kebawah, kelibat suami saya kelihatan.
sedaya upaya saya lihat suami berusaha untuk memberi makanan kepada anak kucing
kesian kat anak kucing tu. ibu tah kemana dari semalam tak makan.
suami letakkan anak kucing dlm tab baby (tuan rumah ni punya)
Kain-kain buruk didapur diletakkan sebagai alas tuk anak kucing
Cerek pulak saya lihat terbuka penutupnya, bekas tepung susu beralih kedudukan.

sah suami saya sedang cuba membancuh susu untuk anak kucing.
Kelakar & tersentuh pula saya lihat gelagat suami saya.
Dalam keegoaan lelaki jelas terlihat kelembutan hatinya...

3 comments:

Anna Da Lady said...

hehe..bagusnya..awal2 kakcik ngat dia memasak,,,

zairibaharom & ekinkhalil said...

shuk ni dlm hati ade taman bunge puan yantie..haha. macha2..

Yantie said...

acik : hihi tulah ingt rjn nk uatkan sarapan pagi.

zairi : bukan setakat taman bunga jer zairi playground pun ada hihi.