Tuesday, March 15, 2011

Bahaya mi segera...

Dengan nama Allah yang Maha pemurah lagi Maha mengasihi.....




Cakap pasal mi segera pasti ramai yang sangat menyukainya.. lebih2 lagi ianya mudah dan senang tuk dimasak.. dalam keenakan yang dirasa tapi terselit 1001 rahsia yang tersembunyi...(ayat ape dah layankan aje..kih..kih..). Kalau nak di senaraikan mungkin ia boleh bermula daripada pembuatan mi itu sendiri dan juga perasa yang mengenakkan lagi. lagi2 kalau dimakan diwaktu panas dan lapar... nyumm.nyum..

Di pasaran sekarang ni pun, pelbagai jenama dan produk yang menyediakan makanan segara ini. Haish... kadang-kadang rambang mata pulak nak pilih yang mana satu. Perasa dan perisa semua tersedia cuma sediakan wang yang secukupnya sahaja...

Tapi!!!!!TAPI....Sedarkah kita kesan jangka panjang pada kesihatan serta imunisasi badan kita??? pagi-pagi tadi dok meng'google'. Dan ini hasilnya "selamatkah makan mi segera"???
Segalanya ditangan anda. bak kata pengacara semanis kurma "anda buat anda dapat" ...
moh kita renung2kan bersama...





--------------------------end-------------------------






"Actually i missed my period day almost 1 week, and my calculation from the ovulation it reach around 21day (normal ovulation on 14 if im not wrong). Suddenly, my period came out heavily (T.T) huhu now i feel the pain ngehhh..ngeh... On that time I'm realise i should be more positive and always remember, HE have another plan for me and HIS plan is always the best among the best!!!"

7 comments:

llizam said...

thanx 4 da info kak yanti, tp skrang zam pon x makan dah mi segera sgt ne, yela duk umah sewa dh skrang, malu nak mask mi segera... ngeh3 ;p

sabarla ye kak, inshaALLAH pasti ada juga rezeki nnti... kita ikut saja segala rancanganNya ;)

Yantie said...

hihi tulah zam kynt pun dulu dok telan benda ni klu kat asrama. agaknya dah berapa banyak lah yg dh msk dalam sistem badan.

InsyaAllah, be positive... thanks sis...;)

Nurul Izza said...

kyan.. tw 4 info.
za doakn rezki kyan nnt. he knows best. baik sgka pd Allah

Yantie said...

thanks za sokmo rindu kat mu!! betul tu za.. setiap kejadian ada hikmahnya... taun depan bleh jmp iman & muiz (^0^)yaaaeh...

Anonymous said...

yantie..yong dh upload gambar baby..jemput dtg ke blog..

AmalinaSamar said...

kalau mkn kadang2 boleh tak.seminggu tak sekali pon.sebulan sekali je.takpe ke cam2?

Yantie said...

its depend pd kandungan dlm mi tersebut. klu boleh x yah terus lg bagus.. hihi