Wednesday, November 18, 2009

Pencarian.

Masuk harini dah dua hari saya menggodek-godek server. Mula –mula masuk jer remote server memang tak tau pape langsung. Ditambah dengan coding yang semacam cacing jer saya lihat. Namun demi tugas dan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan saya gagahkan juga membuka remote server yang sememangnya seumur idup ni lah kali pertama. Dulu degree pasal litar letrik dan kuantum serta formula fizik bleh jg saya baca walaupun memang ade beberapa symbol yang macam cacing kerawit .. Hahaha. Rindu tul kat fizik. Setelah menyambung semula pengajian bidang bertukar arah pula ke teknologi pendidikan. Berteraskan ilmu computer yang seciput gagah juga sy merentas sume ni. Mula-mula tgk coding yang banyak agak sakit juga mata saya ni. Uhuuh. Semangat kn kuat klu kita nk Berjaya. Sya teruskan jua. Telan semua yang datang, pahit ke manis ker kadang-kadang langsung tak terasa.


Alhamdulillah sume dah berlalu cma berkait dengan perihal kerja yang tidak sudah-sudah. Memang semua urusan pejabat ade di bahu dah. Bermula dari bawah sehingglaha ke atas. Tergelak juga bila 1st time kn uat illustrator, then mereka x plak ajar maya dan animate. Hahahah. Sekarang ni plak more kepada coding dan web. Cesss… memmang superb dah. X lama lagi jem sikit kot saya ni. HIHI minta dijauhkan.


Seminggu jer lagi masa yang saya ada untuk ke HK. Huwaaaa preparation x complete lagi. Semalam dah bertekak dengan akak kat pejabat pasal pindah randah bilik. Ade ker patut kami kn pindah bilik tuk 3 hari then kn kemas mcm nk pindah 1 sem. Stor x dibuka. Klu tingkat satu saya x banyak songeh sangat tapi klu dah tingkat 3 tu memang hangin sikit dengan nk study lagi. Memang rasa sanagt tensen lah plk. Sakit. Memang tu lah situasi yang sesuai dengan saya. Cma saya cb mengawal keadaan spy ianya x menjadi lebih sakit. Tabah dan sabar kuatkan iman. InsyaAllah ada yang terbaik di hari kemudian.

No comments: