Tuesday, December 14, 2010

Bismillahirahmanirahim

Mari-mari kita tontan ini cerita ....



yang ni berlaku kat jepun ala dalam rancangan "im old enough". Suka tgk budak-budak kecik yang tahu erti hormat, tatatusila, berdikari... dahlah comel2 geram plak saya tengok..

tapi sedih sgt bl tgk video kat bawah ni..



rendah tul nilai mentality budak-budak kat sini.. haish..segan nak sebut negara mana. Korang tgk & agak sendirilah. Salah apa pakcik ni sehingga diperlaku sedemikan?? cuma menumpang teduh di kesesakan kota. Anak??? entah.. hanya ditinggalkan keseorangan di pinggir-pinggir kota.
.
.
kalau terus dibiarkan dan di pandang dengan hanya sebelah mata sahaja tidak mustahil moral masyarakat kita semakin merendah walaupun negara semakin maju...

hurm...Kesan jajahan secara physiology barat telah menular disetiap golongan masyarakat tanpa sedar. Suapan minda telah di isi dengan pelbagai pengaruh negatif daripada positif. Lihat saja, sgt besar pengaruhnya.

3 comments:

Anna Da Lady said...

To yantie, aa.Acik pun suka tgok I'm old enough..very cute and smart little kids. :)

amalina said...

ish,kalau ikut hati yg tak waras, rse nak lempang laju-laju budak2 yang tak brape banyak ajar tu boleh tak?

Yantie said...

achik : best kan tgk budak2 yg cute & smart ni berdikari...

adik: klu jmp bdk ni bg penampar dr angh sekali. hihi