Sunday, October 16, 2011

Berat yang ter'Over'

Bismillahirahmanirahim

semalam sempat ke klinik tuk scan baby. Alhamdulillah baby sihat cuma saya yang tak berapa nak balance..huwaaa. Masa tgh scan, baby memang aktif bergerak..siap isap jari lagi dalam perut saya. Then bila saya tanya doc keadaan baby, doc ckp baby sihat pastu baby pun tunjuk 'thumb up' kat doc, saya dan suami.. gelak kami bertiga dalam bilik tu. Bila saya tanya jantina, baby dok pusing-pusing tak jelas tang jantina tp doc ada ckp berkemungkinan ....... yang penting bagi saya dan suami baby kami sihat. Terima kasih ya Allah di atas nikmat dan kurniaan yang tak terhingga ini..

Berat saya skrg ni dah naik hampir ke 11kg. ooowhh sgt berat dan sangat bahaya ckp doc. Pasni kena diet mana yang patut pesan doc.~tata coklat, ais krim, burger, waaa. Air ketumban doc kata banyak dan tak berapa elok, silap haribulan awak tak bleh bersalin normal ni atau dapat kencing manis ~~huuhuhu (T.T) ya Allah kau berikanlah kesihatan yang baik buat anakku serta permudahkanlah segala urusan kami..amin.

Semalam jugak saya dok google bahan bacaan pasal air ketumban banyak dan masalah2 yang bakal dihadapi, so pasni memang kena jg bab2 makan dan msk 8 bln dah bleh start jalan2 kat taman...

3 comments:

KimeYongAli said...

bahagiakan...yong naik 12kg masa pregnant.yong telan je segala aiskrim, coklat, ais kacang...doktor cakap ape pun yong telan je...x leh tahan dengan benda manis...suke sangat...semoga sihat sentiasa...

Nurul Izza said...

kakyan.. za naik 10 kg. dua2 preggie. ms last preggie berat mst 60 kg. hehehhe

yantie3011@gmail.com said...

yong: =) alhamdulillah...klu ikutkan hati memang nak telan segala benda, lagi2 dok slalu tgk iklan kat TV waaaa tergugat2...ni dok kontrol sikit2. ni pun ada harapan ni nak naik sampai 12kg..huhu

iza: berat kak yant hampir 60kg dah ni. Mesti nnt nak bersalin naik 60kg ++ waaaaa... jenuh nk turunkan balik nnt.