Tuesday, June 29, 2010

Sesat

Bismillahirahmanirahim..

" yan tau tak jalan nak kedai tu", soal pae (faizah) sejurus sahaja kaki ini menekal pedal minyak sehingga mencecah ke 80km/j merentas jambatan pulau pinang.

"errr.. klu ikut google senang je, tapikan pae ni 1st time tau yant drive ke seberang", muka bersahaja saya menjawap persoalan yang bermain-main difikiran rakan saya.

"ah..ape?? so ni kire kita redah jer lah??", nada pae terkejut sedikit.

dengan selamba dan bersahaja "haruslah pae, (sambil muka saya menunjukan barisan gigi yang tak rata itu) ya mari kita beradventure bersama"

Pae dah masak sangat dengan perangai saya yang satu ni. Rindu pula kat pae. untuk makluman pae saya sesat lagi tadi ye benar saya tersasar.. tapi selamat mencari jalan pulang.. kih..kih..

Pertama kali saya memandu tanpa arah (eheheh dekat jer pun tak sampai 30 minit pun) tp kira jauh sikit dari rumah ngeeee... tgk dekat google pun saya tak berapa hafal sbb masih lagi belajar selok belok jalan. hurmmm..

Saya ke UTM bertemu sahabat seperjuangan disana dila. Ohw sungguh baik dan sopan orangnya, tp maaf ya berstatus sama dgn saya. Seawal jam 840pg saya memandu berpandukan arah yang diberikan oleh husband. Ye saya ikut sehingga saya terlihat simpang ke UTM begitu sahaja...aduyai...bas merah mengapa menghalang laluan saya?? Ikutkan hati saya reverse jer blk tapi berduyun pula kenderaan dibelankang. saya terus kan sahaja ke depan. 5 minit kedepan saya masih tidak menjumpai jalan untuk membuat u turn. sehingga tergerak hati saya untuk berhenti di stesen minyak Shell.

"Maafkan saya pakcik, tumpang tanya jalan ke UTM arah mana?" terluncur kata-kata tanpa memberi salam. Iras muka cina jelas kelihatan dimuka yang semakin dimamah usia.

"Cik amik jalan sebelah ni kemudian ikut blakang banggunan ni, nanti akan nampak signboard UTM,"

Ohw jalan ni ye pakcik, terima kasih banyak pakcik," senyuman yang ikhas terpancar dimuka pakcik tadi terus saya balas senyuman itu.

"semoga Allah permudahkan juga setiap urusan pakcik ini", kata hati saya setiap kali menerima pertolongan dan panjat syukur saya kepadaNYA kerana memudahkan urusan saya.

tak samapi 10 minit saya tercegat di depan pintu UTM, alhamdulillah. teror juga saya memandu di johor ya http://www.emocutez.com.

**
di dalm UTM juga saya tersasar lagi..
haish..
**
**
setelah 5 jam disana
**

"ok k.yant nnt kita berjumpa lagi ya. Assalamualaikum. Oh ya ni tau tak jalan balik? Tanya dila.

"ok dila jmp next week. wa'alaikumusalam. Emm tak tau tp husband ckp ikut jer signboard senai. eheee~~ segaris kerisauan jelas dimata ngee...
Takpe jgn isau pandai ler kyant cr jalan nnt. Ni kan kat Malaysia." lantas kerisauan dila semakin kurang.

saya nampak jalan ke senai ..ye tapi saya tersasar lagi aduyai... ....
**
**
err ikut mana yer klu nk tembus jalan tu? soal husband saya.
**
aik kire yant lagi teror lah ni explore jalan...hehehe
saya selamat sampai dirumah.


http://www.emocutez.com

4 comments:

Nurul Izza said...

kah kah kah...daku membaca dengan gelak2 menayangkan gigiku yang berbaris cantik tu.heheheh

p.s: kakyan, leh ke pop up komen ni? setting kt dashboard kat comment.payah za nk komen.macih

yantie3011@gmail.com said...

tu lah za sebaik x g singapura klu x jalan2 dah tadi =)

orait tukar dah. mekacih za.

Anna Da Lady said...

Salam Yantie..kalu acikla, bila sesat mesti 'menangis' dulu...huhu...

yantie3011@gmail.com said...

salam..acik, dok tahan juga tu. ngeee~~~ Dalam kete bising dok bebel sorang2..hihi